Het oude jaar uit en het nieuwe jaar in! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Het oude jaar uit en het nieuwe jaar in! - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Het oude jaar uit en het nieuwe jaar in!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

08 Januari 2014 | Denemarken, Roskilde

Het oude jaar uit en het nieuwe jaar in! Met die gedachte gaan de meeste mensen 2014 in. Terugkijkend op 2013 heb ik er goed aan gedaan om een nieuw avontuur aan te gaan. Het was tijd voor wat anders dan te bellen met mensen. Het was juist tijd om de mensen op te zoeken. En dat werd in het Deense Roskilde.

Ik heb genoeg vrijwilligers leren kennen en met sommige heb ik een persoonlijke klik. Na 4 maanden ken ik nu alle vrijwilligers wel. Het is me nog niet gelukt om met diegenen die ik aardig vind in het normale leven af te spreken. Een Deense vriendschap met iemand van Gimle is mijn doel voor 2014.

Nu op zoek naar mijn potentiële vrienden en mijn stinkende best doen om het ijs te breken. Daarentegen ben ik al wel succesvol met mijn internationale vrienden van Gimle. Ik kan wel zeggen dat ik beginnende vriendschappen heb. En op het gebied van studerende Denen, heb ik al 2 Deense vrienden: Lauge en Kasper. Leuke jongens om af en toe mee af te spreken. Ik heb ze leren kennen door Yngvild, die heeft ons samengebracht. Het begon allemaal met een couchsurfmeeting waar Yngvild en ik een gesprek hadden over piggybanks. Lauge was er ook, maar zat te ver weg om een gesprek mee aan te knopen. Ik had hem toen al wel gezien. En later zag ik Yngvild en Lauge bij een café concert waar ik Yngvild voor had uitgenodigd. Kasper zag ik voor het eerst bij het verjaardagsfeestje van Yngvild. Kennelijk had ik hem al eerder ontmoet en misschien de hand geschud, maar het was me niet bij gebleven. En als laatste de persoon die mij Roskilde voor het eerst heeft laten zien: Ian. Sofia en ik waren aan het couchsurfen op zijn grote bank eind 2012. Een heel aardige jongen die me doet denken aan een echte boyscout, komt misschien ook wel doordat hij militair is geweest.

Het nieuwe jaar in betekent nieuwjaarsresoluties. Ook ik doe er aan mee. Mijn doel is dus vrienden maken, maar ook beter te worden in fotografie. Ik wil mijn camera van top tot teen leren kennen en kunnen gebruiken. Daarnaast wil ik toch ook mijn best doen om Denemarken te leren kennen, dus nieuwe plekken opzoeken, maar ook juist de landen eromheen. Dus dat betekent dat ik graag Zweden en Noorwegen meer wil ontdekken en nog eens een keer terug wil naar Finland. Als iemand met mij mee wil, dan is diegene meer dan welkom. En als meest belangrijke wil ik de Deense taal onder de knie krijgen. Het is toch moeilijker dan ik dacht om te spreken en te verstaan.

Eens zien wat ik er vanaf breng in 2014!

  • 08 Januari 2014 - 16:20

    Suzan Van Dijk:

    Het klopt dat ik mijn laatste bericht heb weggehaald, omdat ik nog niet klaar was met schrijven. Bij deze het afgeschreven verhaal.

  • 09 Januari 2014 - 08:31

    Dienke:

    Hey Suusje,
    Leuk om weer een bericht van je te lezen. Mooi dat je al zoveel nieuwe mensen hebt leren kennen en zelfs al 'beginnende vriendschappen' hebt. Hoe ziet je week er eigenlijk uit? Ben je druk aan het werk of heb je juist heel veel tijd om andere dingen te doen? Veel plezier daar!
    Liefs Dienke

  • 11 Januari 2014 - 14:18

    Sill:

    Leuk om te lezen dat je aansluiting vindt bij de nieuwe mensen om je heen. Super om te zien hoe je terugkijkt op 2013 en doelen stelt voor 2014, ik ben heel benieuwd wat dit nieuwe jaar je allemaal gaat brengen! Vast een hele hoop leuke dingen en veel avontuur. Keep up the good work, ik vind het heel knap van je dat je dit maar weer even zo doet :) Er liggen dus nog heel wat wensen rondom het reizen, een terugkeer naar Nederland zal dus voor korte duur zijn als ik dit zo lees 0:) Je hebt groot gelijk, je bent jong en je wilt wat! :D Heel veel succes en plezier gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 15608

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: