Gelukkig nieuw jaar! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuw jaar! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuw jaar!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Hoi lieve mensen,

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het nieuwe jaar is begonnen wat betekent mijn laatste maand in Australië is aangebroken. Daarna nog 1 maand Nieuw Zeeland om het af te leren en dan is het tijd om voet te zetten op Nederlandse bodem.

Mijn dagelijkse ritme de afgelopen weken was 's ochtends mijn werkoutfit aantrekken, ontbijten en dan naar het werk. Elke dag kersen verpakken en op mijn 'vrije dag' kersen verkopen bij een pluk-je-eigen-kersen bedrijf. Na 38 dagen aaneengesloten werk had ik vrij en dan ben je nog niet vrij, want het is kerst en je moet cadeautjes kopen. Ook belangrijk. Kerst was 3 dagen aan de gang. Op kerstavond hebben we met de backpackers Secret Santa gespeeld. Ik had Etiënne getrokken, een Duits-Franse jongen die samen met vriend Till reist. Ik wilde een zelfgemaakt cadeau geven, maar kon niet de juiste markers vinden. Uiteindelijk koos ik ervoor om een gedicht te schrijven over zijn chocolade eetbui en de slechte auto die ze hebben gekocht. Als reactie, een paar dagen later, kreeg ik een gedicht van de jongens met een plaatje van een blote vrouw. Op kerstdag ben ik 's ochtends naar mijn host familie in Hampton gegaan om daar kerst te vieren met zijn hele familie. Net voor dat iedereen binnen druppelden werden er cadeautjes over en weer gegeven van vader naar de 3 kinderen en andersom. Ik kreeg van Santa een grote reep Toblerone. Kennelijk weet Santa dat ik heel erg van chocola houd, want 's avonds kreeg ik een tweede reep Toblerone. 800 gram jammie chocola. De hele familie deelden zelfgemaakte koekjes en chocolaatjes uit om vervolgens samen aan het kerstlunch buffet te beginnen. Ik vond het een eer om deel te zijn van een grote familie en hun tradities. Mijn tweede kerstlunch afspraak was met mijn hostel. Ik ging terug en kreeg een paar cadeautjes: chocola, een oranje smiley bal, een oma onderbroek (ik ben de oudste) en een gepersonaliseerd boek over Suzan die scheten laat. Ja ja, want dat doet Suzan de hele dag door. Men word er gek van. Tweede kerstdag was koekjes en chocola dag.

Tussen de feesdagen heb ik nog 2 dagen gewerkt bij het kersenverpakbedrijf en toen was het al snel Oudjaarsdag. We gingen met een groep van 8-9 man naar het strand van St. Kilda. Daar wilden we het vuurwerk bekijken. Geen groot vuurwerk gezien, wel 2 pijlen die door omstanders werden aangestoken. Gelukkig kwam de politie daar niet op af, want consumentenvuurwerk is verboden. We gingen op weg naar onze party waar we kaarten voor hadden, maar werden niet binnengelaten. Na een grote teleurstelling was het tijd om iets anders te verzinnen. We belandden in een Grieks restaurant met dj. De laatste 4 liedjes van de avond werden gedraaid. Bijna iedereen nam een nieuwjaarsdip in zee. Wij Nederlanders niet. Hierdoor had ik het niet koud, want ik ging nog doorfeesten met Fiby tot zonsopgang. Een drummer en dj maakten een feestje op het strand en ter afsluiting zijn we naar een grote djembe groep even verderop geweest. Om 6:15 uur was het tijd om richting de auto te gaan en wat uurtjes te slapen. Het slapen wilde niet. Ik belde om 10 uur mijn ouders op. De Top 2000 was op de achtergrond aan de gang en Imagine van John Lennon was afgelopen, tijd om pap en mam een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Mijn 2016 gaat een top jaar worden. Ik heb ondertussen besloten dat ik terug kom naar Nederland voor 2 maanden om iedereen te zien om
vervolgens een tweede jaar door Australië te reizen. Het afgelopen jaar stond in het teken van werk. Dit jaar ga ik volop reizen en nieuwe plekken ontdekken. Ik ben nog niet klaar met dit mooie land Down Under. Ik heb zin om mijn familie en vrienden weer te zien en in levende lijve gedag te zeggen. Ondertussen gaat iedereen door met zijn/haar leven en is het in maart tijd om flink bij te kletsen en nieuwe huizen te bezoeken.

Tot die tijd wens ik jullie een super 2016! Moge dit jaar nog beter worden dan dat 2015 (al) was.

Groetjes Suus

  • 03 Januari 2016 - 21:21

    Merel:

    Hi Suuz,

    Top begin van 2016 lees ik!
    Minder fijn om te lezen vind ik dat je na 2 maanden alweer vertrek.
    Maar dan ga ik je natuurlijk wel Stalken, eindelijk ben je weer es dichtbij.
    Geniet nog even volop daar en spaar alvast wat energie voor je korte verblijf in NL ;)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 15609

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: