Spring time - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Spring time - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Spring time

Blijf op de hoogte en volg Suzan

10 April 2014 | Denemarken, Roskilde

Hey lieve mensen,

Spring is in the air! En we kunnen het allemaal wel zien aan de bloemen. Alles begint te bloeien. En er worden meer dingen buiten georganiseerd. Dus kom maar op met het mooie weer.

2 weken geleden hebben we in het weekend een supertrip gemaakt naar Aarhus op het vaste land Jutland. Tanya, Jannika en ik zijn wezen hitchhiken. 9 uur later en veel mentale up's en down's later kwamen we aan bij onze couchsurfhost. Het begon allemaal met het idee om Jannika en Tanya te introduceren in de wereld van Couchsurfing aangezien ze dat nog nooit hadden gedaan en ik al wel. Om het voor mij uitdagend te maken wilde ik graag hitchhiken, ook wel liften. De dames vonden het eerst een goed idee en later zag Jannika er tegenop. Gelukkig vond ze het niet erg genoeg om er vanaf te zien en zetten we de plannen door. De host was snel gevonden, maar dan de lange reis naar Aarhus nog.

Vol goede moed begonnen we om 9 uur aan onze wandeltocht richting de snelweg. Eerst konden we de juiste plek niet vinden, want de auto's reden te hard, daarna waren we een klein beetje teleurgesteld, want het ging ons niet snel genoeg. Maar uiteindelijk gaf een moeder met haar dochter een lift richting het eiland Fynen. Ik hield het gesprek op gang naast haar en Jannika en Tanya praatten op de achterbank. Op een gegeven moment zette ze ons af in Korsoer en we waren blij dat we al zover gekomen waren. Maar dan, dan moet je weer een nieuwe lift zien te vinden en dat lukte maar niet. De wanhoop nabij gingen we naar het station met een kleine lift natuurlijk en we kochten 3 treinkaartjes naar H.C. Andersen's Odense. Vanuit daar liepen we richting de snelweg en ondertussen begonnen we te proberen om een nieuwe auto te regelen, maar ook hier lukte het niet. Na bijna 1,5-2 uur en de tweede wanhoop nabij, stopte er een oudere man van achter in de 60. Ook met hem heb ik een praatje gemaakt en hij bracht ons naar de mooie plek Kolding. Het was nog even zoeken naar een goede plek, aangezien we niet nog een keer zo lang wilden wachten. Een paar auto's bij het tankstation hebben we gevraagd, maar uiteindelijk stopte er een man van ongeveer 50 jaar en hij bracht ons naar Hoersens Nord. Hij vertelde over zijn vrijwilligerswerk bij een groot festival in zijn buurt. Ik ben de naam al vergeten. En al snel zette hij ons letterlijk af bij de afrit op de snelweg. We liepen richting een rotonde en binnen 5 minuten hadden we de laatste rit gescoord direct richting onze host. Jee, eindelijk daar werden we verwelkomd en kookte onze host Roar een typisch Deense maaltijd: aardappelen en vlees. Het weekend was super, want onze host liet onze het Deense studentenleven zien in zijn dorm die hij deelde met 13 anderen en daarnaast de stad Aarhus. Op de terugweg hadden we het gevoel om niet weer te hitchhiken, maar juist de bus te nemen. In minder dan 4 uur waren we weer terug in ons vertrouwde Roskilde en liepen we weer terug naar huis.

De aankomende 1,5 week heb ik het druk met leuke dingen doen. Ik ben gisteren naar het CPH PIX festival geweest om samen met een andere EVS'er uit Kopenhagen een film te zien en binnenkort gaan we samen met een andere EVS'er van mijn training een klim-stormbaan route beklimmen. Het klinkt moeilijker dan het is, want veel kinderen deden het ook. We hebben dit weekend het Sound Tjek festival in Gimle met veel lokale upcoming artiesten en ik ga voor het eerst naar de domkerk om een mis bij te wonen en op zondag is er een uitwisselingsmarkt met spullen die iedereen kan wegruilen. Volgende week zijn er 2 concerten van Ginger Ninja (supergoede naam) en Mo met een streep door de O. Geen language school volgende week, maar jammergenoeg heb ik op beide dagen werk, omdat ik compenseer in uren voor mijn vakantie naar Nederland. En voor dat ik naar Nederland kom, hebben we nog de verjaardag van Jannika die 19 jaar wordt. Mooie leeftijd.

Ik ga maar weer eens verzinnen wat ik nu voor Secret Bunny ga verzinnen. Elke week maken we iets met de spullen die we hebben en aanbidden we zo die persoon. Uiteindelijk is de bedoeling dat iedereen raadt wie zijn Secret Bunny is en onthullen we het op Jannika's verjaardag met een tweedehands gekocht artikel als ultieme eind. Elke week is het een verrassing wat je krijgt. Ik vind het een leuk spel en daarom spelen we het nog een keer. In plaats van de Kerstman editie, nu de Paashaas editie. Misschien is het wat voor jullie.

Groetjes Suus

  • 15 April 2014 - 16:12

    Dienke:

    Hé Suusje,
    Leuk om je verhalen met belevenissen uit Denemarken te lezen. Grappig dat je ging liften, lekker avontuurlijk ;) Fijne week en hoop je volgende week te zien in NL.
    Liefs Dienke

  • 16 April 2014 - 19:38

    Merel:

    Hi Suuz
    Klinkt allemaal erg leuk en uitdagend!!!! Vet stoer Suuz!!
    Gelukkiig tot snel want als ik dit zo lees mis ik je :(
    Liefsss Mereliediemerel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 15620

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: