De eerste weken in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu De eerste weken in Roskilde - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste weken in Roskilde

Blijf op de hoogte en volg Suzan

20 September 2013 | Denemarken, Roskilde

Eindelijk het eerste bericht vanuit Denemarken! Het is een feit. Na 2 weken hier te zijn voel ik me steeds meer thuis in Denemarken. Ik wist waar ik naartoe ging en steeds meer kom ik te weten over Roskilde en haar omgeving. Mijn werk is op 10 minuten fietsafstand. Ik werk in het café Gimle voornamelijk achter de bar en af en toe in de keuken. Alles is bijna nieuw. Veel dingen zijn nog een mysterie voor mij, bijvoorbeeld: het superdeluxe koffiezetapparaat waar cappuccino's en caffe latte mee worden gemaakt. Straks kan ik iedereen van een speciale koffie voorzien. En daarnaast heb ik keukendiensten. Ik ben nog geen ster in de keuken, maar binnenkort zal ik toch echt alleen in de keuken staan. Gelukkig zijn het niet ingewikkelde gerechten, want het bestaat voornamelijk uit dingen opwarmen in de magnetron en de oven. Maar timing is alles als je 4 gerechten tegelijkertijd wil serveren. Tja, en dat vereist training.

Gimle als geheel bestaat voornamelijk uit vrijwilligers en dat betekent veel nieuwe namen en gezichten onthouden. En dat is nogal lastig als je 150 nieuwe namen mag gaan onthouden waarbij soms de spelling en de uitspraak van elkaar afwijken. Om mezelf te helpen heb ik bedacht dat het onthouden van alle mensen mijn eerste persoonlijke project zal zijn. En dat ga ik vormgeven door een boekje te maken met daarin een profielpagina van alle vrijwilligers en betaalde medewerkers. Voor zowel de nieuwe EVS'ers als - vrijwilligers is die dan te gebruiken.

Mijn mede EVS'ers zijn aardig. We kunnen het goed met elkaar vinden. Ons eerste project is om ons nieuwe huis schoon te maken en te schilderen. Ik ga namelijk verhuizen naar een nieuw adres. We blijven nog op het huidige adres tot ongeveer 1 oktober. Dit vanwege een bestemmingsplan van Musicon, de eigenaar van dit pand en tevens een grote vrijwilligersorganisatie die veel betekent voor Roskilde. We gaan verhuizen naar het platteland van Roskilde. Dat betekent helaas meer fietsen naar het centrum en naar Gimle. Maar wel een groter huis. Zodra ik het adres weet, laat ik het weten.

En voor Sofia, Ian woont ongeveer op 2 minuten fietsafstand van mijn huidige huis. Aanstaande dinsdag hebben we een CS (couchsurfen) meeting in Gimle. Dus ik zie hem af en toe in Roskilde. Leuk om een bekend gezicht te zien.

Fijn weekend iedereen!!
Suus

  • 20 September 2013 - 16:25

    Dianne:

    He Suzan!

    Wat leuk om van je te horen en te lezen hoe je het daar hebt! Je kookkunsten komen dus nog van pas :-)
    Dat is vast niet makkelijk al die namen onthouden. In eigen taal al niet, laat staan in het Deens.
    Dus je gaat verhuizen! Ik heb je net een kaart gestuurd dus hopelijk zie je die nog op je huidige adres. Gelukkig ben je het fietsen gewend maar wel jammer dat je dan niet meer dichtbij je werk woont. Ik mis je al wel hier hoor!!! Wil steeds afspreken met jou en dan bedenk ik mij dat je er niet bent ;-)
    Veel plezier en succes met de projecten waar je mee aan de slag gaat!

    Liefs van ons!


  • 20 September 2013 - 16:55

    Sill:

    Wat leuk! een berichtje van Suus :) Dat klinkt als een hele omschakeling, je moet dus gelijk een hoop nieuwe dingen leren-namen onthouden-en de plek en taal een beetje eigen maken. Spannend hoor, helemaal nu je alweer binnen een korte tijd naar een ander huis gaat. Succes met het uit je hoofd leren van al die namen en het oefenen van je kookkunsten, je hebt het er maar druk mee! Heel veel plezier meiz :) Groetjes van ons

  • 20 September 2013 - 18:33

    Dienke En Jurgen:

    Heeey Suusje,

    Leuk dat je ons zo toch een beetje op de hoogte houdt van je belevenissen. En je gaat binnenkort dus toch verhuizen. Wat wordt je nieuwe adres? Altijd handig voor evt. correspondentie :P Leuk die foto's erbij. Werkse, succes en veel plezier daar!

    Liefs van ons

  • 20 September 2013 - 19:45

    Hans En Marja:

    Dag Suzan,

    Wat leuk om van jou te horen. fantastisch om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten. En went het Deens al een beetje? Dus straks ben je op de hoogte van allerlei Deense gerechten, smörrebröd en veel vis? Veel plezier daar, hartelijke groet

  • 20 September 2013 - 20:53

    Carla:

    Hallo Suzan,

    Heel toevallig zat ik vanmiddag aan je te denken en wat zie is als ik mijn email open:
    je bericht uit Denemarken. Leuk hoor, ik blijf je volgen.
    Veel plezier daar en succes met al je werkzaamheden!

    Groetjes en liefs van Carla

  • 22 September 2013 - 14:56

    Merelllll:

    Vet leuk om te lezen. En ik heb het idee dat je het allemaal erg leuk vindt. ook al zijn het veel nieuwe dingen/personen die je mpoet/wil leren kennnen. Zo te lezen komt het allemaal goei!!
    Maar we missen je wel hier in NL ja nu al. Lekker cultureel met je weg gaan, of lekker gek doen in de stad, ff wat drinken.
    Veel succes met klussen/schilderen!

    Groetjes Merel

  • 28 September 2013 - 12:54

    Suus:

    Ik heb de kaartjes inmiddels al een tijdje gekregen. Dank je wel Dien en Dian! Het nieuwe adres laat ik snel weten.
    Suus

  • 07 Oktober 2013 - 09:11

    Natasja:

    Hey Suus!

    Leuk om te lezen! Hoe is het inmiddels met je? Al verhuisd? En hoe gaat het alleen werken in de keuken? Heel veel succes en plezier gewenst!

    Liefs Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15654

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: