Ubud, veel cultuur en monkeys - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Ubud, veel cultuur en monkeys - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Ubud, veel cultuur en monkeys

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

15 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

Hoi mensen,

Hey Lintje,

We zitten nu alweer een dag of 2 in Ubud. We zijn 's avonds na de aardbeving van Kuta met de taxi naar Ubud gegaan. Daar hadden we gelijk geluk dat we het homestay kregen die we wilden. De mevrouw hielp ons en de volgende ochtend hebben we wat langer nagepraat. Ze maakt elke ochtend een lekker ontbijtje en daar genieten we enorm van. Iets minder is de haan die elke dag en elke nacht op random tijden gaat kraaien. Dus ik heb maar even voorzorgsmaatregelen getroffen. Dianne had al wat oordoppen, dus die was al voorzien.

Gisteren zijn we over de art market geweest en daar hebben we onderhandeld over sarongs. We zien veel souvenirs, maar die willen we allebei zo min mogelijk nu kopen aangezien we ermee moeten zeulen. Maar ondanks dat, kopen we wel iets als we het echt leuk vinden. Het onderhandelen gaat ons nog niet zo heel goed af, maar het wordt al wel wat beter. Nee zeggen tegen de vele taxi-chauffeurs en de verkopers op straat gaat nog steeds enorm goed en nu kunnen we dat zelfs in het Indonesisch. We hebben onszelf een paar woorden aangeleerd. Gisteravond hebben we een Garong dance gezien in het Ubud Palace. Best leuk, alleen vermoeiend na 1:15 uur en je moet door na de 2 uur. Vandaag zijn we naar het Monkey Forest geweest en daar hebben we veel apen gezien. Klein beetje eng, maar uiteindelijk wel te doen zonder te veel tierelantijnen aan je lichaam, dus de bril ook maar voor de zekerheid af. Daarna zijn we gaan lopen naar een dorpje, waar uiteindelijk niet veel te zien was, maar waar we wel lekker hebben gegeten. Het vele rijst eten komt mij nog niet uit de neus, maar af en toe is wat afwisseling wel goed. Daarna nog wat geshopt en dingen geboekt voor morgen en overmorgen.

We willen morgen een tour doen langs veel toeristische dingen (Elephant Cave) die ik alweer ben vergeten en maandag gaan we een dag Batik maken. Volgens mij het schilderen van een sjaal/sarong. Iedereen loopt ermee als Hindoestaanse Balinees en in de tempels moeten ze dat per se aan. Dus die nemen we vanaf nu maar mee naar de tempels.

Voor de rest gaat het goed met ons. Er zijn wat dingetjes anders dan in Nederland, maar dat is logisch. We zijn blij dat we in Ubud zijn en onze volgende stop (hoogstwaarschijnlijk dinsdag) is richting de vulkaan Batur in de stad Penelokan. Tot het volgende bericht en veel plezier in Nederland!!

Groetjes Dianne en Suzan

• 16 Oktober 2011 - 12:30

Sill:

Klinkt erg leuk allemaal :D Ben heel benieuwd naar foto's om een beter beeld te krijgen van de omgeving e.d. Volgens mij hebben jullie het prima naar de zin! Ben heel benieuwd naar Penelokan, het ziet er ontzettend mooi uit op google :D Have fun meiden! Xuz

• 17 Oktober 2011 - 08:31

Carla :

Hallo Suus en Dianne, mijn eerste berichtje is niet geplaatst helaas. Ben blij dat jullie weg zijn van dat aardbeving gebied! Ik wens jullie heel veel plezier en bekijk alles wat er te zien valt. Na je reis wil ik graag de foto's zien hoor. Liefs van Carla

• 17 Oktober 2011 - 08:39

Natas:

Hey Suus & Dianne!

Alweer lekker veel gedaan, zo te lezen. En nog op het programma staan! Hoop dat het super leuke belevenissen worden! Geniet ervan :)

Liefs Natas

PS: succes met het vergroten van de onderhandelingsskills ;) xx

• 17 Oktober 2011 - 12:40

Miekie:

Haaaai chickies!!! Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! Ik krijg er ook helemaal zin in om weer lekker op reis te gaan!! Wat leuk dat jullie die apen hebben gezien. Toch anders in het echt dan in de Apenheul, of niet? :)
    Beetje jammer dat bij aankomst die naschokken waren van de aardbeving... Moet niet nog een keer gebeuren, wil jullie wel graag heel en zonder trauma's weer terug!!
    Ben benieuwd naar alle foto's en exclusieve verhalen... :)

Dikke Kus