Vulcano Batur, Lovina met bestemming naar Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Vulcano Batur, Lovina met bestemming naar Amed - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Vulcano Batur, Lovina met bestemming naar Amed

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 Oktober 2011 | Indonesië, Amed

Hoi mensen,

Dit keer een kort berichtje vanuit Lovina. Na de vulkaan Batur te hebben beklommen zijn we dezelfde dag weer weggetrokken uit het gebied. De guesthouse waar we zaten zag er niet zo denderend uit, daarentegen was het uitzicht super. Je zou niets anders willen wensen, afgezien van de visgeur. (Foto's zijn te zien op Dianne's Facebook)

De vulkaan beklimmen was een ervaring op zich. Je werkt je in het zweet voor een geweldig uitzicht en daarna heb je een euforisch gevoel dat je de berg hebt overwonnen. Dianne en ik zijn samen op de top geweest en daarna ben ik nog rond de krater gegaan. De smalle wegen waren een uitdaging, maar die zijn ook bewandeld door Suus. Gelijk na de berg hadden we een kwartier om in de tour taxi te gaan zitten met de chauffeur Gede. Die heeft ons langs mooie rijstveldjes gebracht, een waterval en nog veel meer, wat ik natuurlijk alweer ben vergeten. Uiteindelijk heeft hij ons gedropt in Lovina en daar zitten we tot en met morgen.

Lovina is een rustig stadje met eigenlijk 2 hoofdstraten waar het allemaal gebeurd. Wij zitten in een leuk hotel met heel dichtbij het strand. Je denkt het strand, het zal een leuk gezellig strand zijn, maar niets is minder waar. Het was leeg en soms kwam er een irritante verkoper langs om weer eens wat aan te smeren. Is het niet fruit, dan wel een sarong of zelfs sieraden. Je kunt het allemaal krijgen. Vanochtend hebben we nog een dolfijnen trip gedaan. Met een bootje zijn we naar de dolfijnen gevaren en daar hebben we dolfijnen gezien met nog zo'n 20 andere boten. Heel gezellig en dus ook heel druk. Het is nog een geluk dat alle boten daarna nog heel zijn gebleven.

Iets minder in Lovina is de gesteldheid van mijn buik. Dianne had er al last van, maar nu heeft het mij ook bereikt. Gevolg is dat je vaak naar de wc kan en een geluk is dat de wc dichtbij is. Maar morgen gaan we verkassen, dus dat is iets minder.

Morgen gaan we naar Amed waar we hoogstwaarschijnlijk gaan snorkelen. De rest moeten we nog even uitzoeken en dan is het plan om nog 1 stop te doen in Bali en dan de overstap te maken naar Lombok.

Veel leesplezier weer!
Dianne en Suzan

P.s: mijn pinpas is weg. Waarschijnlijk is die ingeslikt door een ATM. Op Bali krijg je eerst je geld en daarna je pinpas terug. Iets minder als je het een keertje vergeet als je al 3 ATM's hebt uitgetest. We overleven het wel.

• 22 Oktober 2011 - 11:31

Suzan Van Dijk:

Btw, foto's komen nog steeds later. De faciliteiten zijn in dit internet cafe niet optimaal.

• 22 Oktober 2011 - 12:26

Merel:

Veel moois En veel super ervaringen zo te horen.. Maar ook wat dingen die minder prettig zijn zoals buik naarheid verschijnselen maar goed. Hoort erbij denk ik?
    In ieder geval heel veel beterschap voor beide buikjes!! En Suus gelukkig ben je met een rijke madam op stap ;)

• 22 Oktober 2011 - 17:26

Dienke:

Hey Dianne en Suzan,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Zo te zien beleven jullie daar genoeg. Balen dat jullie last hebben van buikpijn en dat je pinpas weg is. Kan je die niet weer terugkrijgen bij de bank?
    Fijne tijd samen! Geniet ervan!
    Liefs Dienke

• 24 Oktober 2011 - 01:32

Sill:

Hey meiden! Leuk om weer een verhaaltje van jullie te lezen :-D Klinkt als weer een aantal super ervaringen! Beterschap met de buikkrampen en succes met de verloren pinpas! Veel plezier met het snorkelen, dat is vast erg mooi daar! Keep enjoying ;-) Liefs

• 24 Oktober 2011 - 20:03

Natas:

Hey meiden!

Goed bezig zeg, vulkaan beklimmen enzo! Zal vast een prachtig uitzicht zijn geweest. Hoop dat het snorkelen ook zo mooi was! Sterkte met de buiken!

Liefs Natas

• 03 November 2011 - 11:52

Sill:

Hey schatjes! De tijd vliegt voorbij zeg, nog maar een weekje en dan zit jullie avontuur er alweer op. Geniet er nog even extra van! Heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan ondernemen, meemaken en zien :D De foto's op FB zien er super uit, echt heel mooi allemaal! Tot snel, lfs

• 07 November 2011 - 15:18

Carla:

Hallo dames, is alles goed met jullie? Hoop dat jullie alles gezien en gedaan hebben. Over 3 dagen zijn jullie weer in jullie thuisland. Alvast een hele goeie terugreis gewenst.
    Veel plezier nog en tot gauw!
    Groetjes van Carla