De laatste uren tikken weg op Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu De laatste uren tikken weg op Bali - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

De laatste uren tikken weg op Bali

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

09 November 2011 | Indonesië, Legian

Hoi luitjes,

Alweer het laatste verhaal vanaf Bali. Ik heb veel te zeggen, maar ik zal het proberen kort te houden. Ook al omdat ik de helft waarschijnlijk alweer vergeten ben.

In Amed was niet veel te doen, behalve wat snorkelen en onze hotelkamer inspecteren van de binnenkant. We hebben nog 5 minuten gepingpongd en toen hield het potje door de Bali belly op. Daarna zijn we naar Padangbai gegaan. Hier hebben we bij de Blue Lagoon gesnorkeld. Ik was al verbrand, dus ik had maar een keer een t-shirt aangedaan om verdere verbranding te voorkomen. De Topi Inn was toppie om te eten. Het heeft een Nederlandse eigenaar en de kookworkshop daar was erg leuk.

Daarna zijn we gaan verkassen naar Sanur door middel van een leuke tour met onze surprise chauffeur. We hadden een chauffeur geregeld die niet afbelde, maar gewoon een nieuwe stuurde. Een beetje beduusd zijn we toch ingestapt en hebben we de Tirtta Ganga, een waterpaleis gezien en nog een veel groter waterpaleis waarvan ik de naam kwijt ben. Eenmaal in Sanur kwamen de herinneringen van de aardbeving weer terug, maar ditmaal hebben we er een goede tijd gehad. Vandaar zijn we naar het eiland Nusa Lembongan gevaren. Het regende en onze bagage lag boven op het dak. Iets minder was het om te moeten voelen dat onze tassen doorweekt waren. Dan maar hopen op mooi weer. We hadden een geweldige bungalow gevonden voor het prachtprijsje van 130.000 Rupiah per nacht. Het was de schoonste kamer tot dan toe. We hebben daar gesnorkeld met 2 leuke Zweden en 's middags kwamen we ze weer tegen in een restaurantje. Eindelijk eens contact met andere reizigers. Het koraal op Nusa Lembongan was het mooiste van allemaal. Op 3 verschillende plekken hebben we gesnorkeld en het beste kwam als laatste.

In Ubud zijn ik en Dianne even een dagje uit elkaar gegaan. Ik ging raften en Dian ging een dagje relaxen in de spa. En de volgende dag hebben we goede en slechte deals gemaakt op de markt.

Na Ubud zijn we naar Tanjung Benoa geweest. De rich and the famous zitten daar in de beste resorts en er is geen fluit te doen. Geheel in stijl kwamen wij terecht in een mooie bungalow dat van een Nederlander was. Leuke bijkomstigheid was dat we televisie hadden en ook nog 1 zender in het Nederlands/Vlaams. Wat wil je nog meer. Het gekke was dat die een aap als huisdier had. Maar ja, daar hebben we maar niet al te veel naar gekeken. Zoals de rich and the famous van shoppen houden gingen we geheel in stijl met de free (eigenlijk zouden we daarvoor moeten betalen als het de rich betreft) shuttle bus naar de Bali Collection. Een groot gebied met winkels en veel dure spullen. Jammer genoeg hadden ze niet zo veel aan ons aangezien ons budget gelimiteerd was.

Met een laatste tour zijn we naar 2 tempels geweest. Eentje met brutale apen waar we bang van werden (Ulu Watu tempel) en de andere waar we niet eens de tempel goed konden zien (Tanah Lot), maar wel veel toeristen. Uiteindelijk heeft de chauffeur ons gedropt in Legian. Een badplaats naast Kuta. En daar verblijven we nog 8,5 uur. Hier kwamen we trouwens de Zweden heel toevallig weer tegen. Straks nog de laatste boodschappen en dan hoppen we in het vliegtuig weer terug naar jullie allemaal.

Doeidoei van Diantje en Suzantje

• 09 November 2011 - 09:05

Sill:

HalloHallo! Klinkt weer ontzettend gaaf allemaal. De tijd vliegt voorbij, ondertussen zitten jullie alweer bijna in het vliegtuig! Volgens mij hebben jullie een super tijd gehad en ik ben erg benieuwd naar de 'live'verhalen en foto's :D Bon voyage en tot snel meiden! Liefs

• 09 November 2011 - 12:58

Edwin, Inge En Ilse:

Goede reis rustig aan en tot snel.

liefs, ons

• 09 November 2011 - 16:11

Suus:

We zijn zojuist in Singapore geland en moeten nog even wachten op het tanken. In de tussentijd kan ik even gratis internetten. Straks gaan we weer verder op weg naar het koude, brr, Nederland. Tot weerziens.

• 10 November 2011 - 14:33

Natas:

Hey meiden!

Klinkt weer heel erg goed :D Fijn dat jullie het mooi hebben gehad! Nu weer naar het prachtige Nederland ;) Tot snel!

Liefs Natas