Druk bezig met dagboek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Druk bezig met dagboek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Druk bezig met dagboek

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

05 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Ik ben op dit moment druk bezig met de andere dagen ook op het internet te krijgen. Het is nog niet gelukt, want ik ben nog flink aan het herschrijven. Ik kan jullie wel even mee laten genieten met wat ik in het weekend heb gedaan. Zaterdag ben ik heel vroeg voor mijn doen opgestaan, namelijk om 6 uur. Ik was nog flink brak van de dag daarvoor, omdat we toen nog naar de Paddock geweest zijn, vanwege de Happy Hour. Later zijn we nog naar het strand geweest, waar we nog een drankje hebben gedaan. Zaterdag, dus er vroeg uit. Om 7:15 uur was ik klaar om te vertrekken op mijn slippers. Wat een rot eind om te lopen zeg. Ik heb de hele tijd met een grote vaart mij voortbewogen in die richting. Maar ik was op tijd, dat weer wel. Ik ken hier nog niet heel goed de wegen, dus ik ben via een grote omweg naar doc gegaan. Op het laatste moment kreeg ik nog een lift, maar dat was nog maar voor 200 meter. Al met al was ik 5 minuten te vroeg. Daar heb ik 4 uur gezeten. Ik heb maar liefst 3 mensen geholpen. 2 mensen wilden hun cijfer weten en de andere dacht dat ze les moest geven bij een les, maar hoefde dat niet. Daarna ben ik nog naar de Lucky Store geweest. Ik kan je zeggen het was mijn lucky day niet. Ik was de dag daarvoor al heen gegaan voor een fiets, maar ze zeiden dat ze die de dag erna wel binnen zouden krijgen. Ik ben de volgende dag na mijn werk heen geweest, maar geen fiets meegenomen. Ik mocht dus gewoon weer lopend naar huis. Ik had het wel kunnen weten, want dat is de Arubaanse mentaliteit. Poco, poco!! Oftewel rustig aan. 's Avonds zijn we met de hele Hanze crew naar Talk of the Town geweest. Daar werkt de heer Timpner, de contactpersoon van de Hanze. We hebben daar nog even gezwommen en naar een heel lang verhaal geluisterd. Mijn concentratieniveau was niet meer hoog, dus ik heb niet veel meegekregen. We hebben de maansverduistering nog gezien. Daarna zijn we (ik en Marijke)met Rita en Hans en hun kleindochter Emelie, de contactpersonen naar een Surinaams tentje geweest en hebben we daar lekker Surinaams gegeten. Ik moet zeggen de roti vond ik iets minder als dat die pannenkoek moest zijn. Er zat iets tussen wat ik niet zo lekker vond. De nasi van Marijke was lekkerder. Rita heeft ons nog naar huis gebracht en later ben ik alleen met de heren (Kevin, Bram en Edwin)naar Havana geweest. De Full Moon Party was daar. Ik had niet veel geld meegenomen, omdat ik niet veel wilde drinken. Kom ik daar met mijn 28 florijn, later bleek dat ik 32 florijn bij me had, ben ik gelijk mijn 25 florijn kwijt aan entree. Dat was een domper, dus heb ik de hele avond droog gestaan. Ik heb alleen wat water gedronken in de wc. Het was weer eens wat anders, maar ik had een goede tijd, desondanks. Zondags ben ik met de heren nog naar het strand geweest, ik ken de namen nog niet heel goed, dus ik weet niet welke. Volgens mij zijn we daar echt 3 uur geweest. Na 1 uur was ik er eigenlijk al wel zat van, maar ik ben nog met ze mee gegaan naar de Wendy's. Een soort van McDonald's waar ze iets andere dingen aanbieden. De plaatselijke cassis kan ik je niet aanraden, het smaakte net naar kauwgomballen. Niet mijn ding. Van daaruit ben ik naar huis gelopen. Ik heb mijn eerste echte rijstmaaltijd gemaakt, thuis duurt het ongeveer een half uurtje, maak er bij mij maar het dubbele van. We hadden rijst met ananas en kip. Ik moest eerst de kip ontdooien. Thuis hebben we dat al in de koelkast, dus daar begon het eerste obstakel. Daarna zou ik niet weten hoe de rijst ook alweer klaar gemaakt moet worden. Of dat je de rijst gelijk al in de pan met water moet doen en dan laten koken of eerst het water laten koken en dan de rijst er in doet. Het tweede was het geval. Het resultaat van hard werken was er wel naar. We zijn nog even naar het bezinestation Valero gelopen en daar hebben we nog wat dingen gekocht voor Marijke. Zij gaat al heel snel duiken met haar groepje, dus wou ze een diepzeecamera hebben. Ik wou vroeg op bed, maar de jongens (Kevin en Bram) kwamen om 22:00 uur. Ze waren nog naar Paradijs (huis van de 8 meiden) geweest, waar ze internet hebben. Ik ben dus weer rond 12 uur op bed gegaan. Aankomende week ga ik echt eerder op bed, rond 11 uur, anders red ik het niet op mijn werk. Dan ben ik niet zo heel productief. De aankomende dagen heb ik een deadline die ik moet halen, dus vroeg op bed gaan is wel een van de belangrijkste dingen. Tot morgen!

  • 05 Maart 2007 - 16:11

    Sill:

    Hey Suus, dat klinkt als heel wat ervaringen in een korte tijd zeg! Echt mooi dat je al gelijk zoveel contact hebt, al is het voor je nachtrust wat minder haha! Succes met je deadline en tot snel! Liefs

  • 05 Maart 2007 - 17:22

    Dianne:

    Heey Suzan!
    Wat heb je al veel beleefd! We kunnen alle details lezen! Volgens mij vermaak jij je wel! Ik mis mijn uitgaans maatje wel hoor, maar zo te horen kun je daar ook goed uitgaat! Maar er is dus een groep mensen die van Hanze komen? Das wel gezellig ofniet? En hoe ziet het er daar ui? Net zoals iets als hier of heel anders? In wat voor een wijk woon je nu? Het is er igv veeeel warmer dan hier! Lekker op het strand liggen, aaaaah kben jarloers:P! Hier regent het steeds! Maar suus, succes met je stage! Hopelijk vind je het leuk werk!!! Tot typs! Kusss Dianne

  • 07 Maart 2007 - 16:24

    Suzan:

    Dank je voor het meeleven. Ik vandaag een extra klusje voor een maandloon gekregen. Ik moet 200 pagina's overtypen in 9 dagen tijd voor 500 florijn. De valuta is te vergelijken met de gulden, dus gedeeld door 2,20371. We komen allemaal van de Hanze en we zijn allemaal vlak bij elkaar geplaatst in huisjes. Ik woon samen met 6 anderen in de Belgiestraat 9. Het zijn hier niet echt wijken, maar meer op zichzelfstaande straten. Iets als een binnenring en een buitenring kennen zed niet in Oranjestad voor zover ik gezien heb. We hebben gisteren het Belgiegevoel even opgehaald door samen te gaan eten. Vanavond komt er een herhaling, dan gaan de vrouwen koken. Doei, Suus

  • 08 Maart 2007 - 12:39

    Dienke:

    Haai Suus,
    leuke berichtjes typ je steeds.. kunnen we jouw belevenissen een beetje bijhouden. Leuk dat je nog wat extra bij kunt verdienen. Moet je wel ff flink doorwerken... want 200 pagina's zijn best veel. Dit weekend zal ik de brief op de bus doen... ze zeiden bij het postkantoor dat ie in 3 dagen op aruba was... maar ja, dan maar hopen dat het daar niet zo lang duurt voor je em krijgt! Nou goed.. veel plezier daar en suc6 met stage! En... niet teveel uitgaan he?? :P Mail/schrijf je!
    Liefs Dienke

  • 16 Maart 2007 - 22:16

    Sill:

    EyEy, vet tof dat er foto's op staan :D Echt leuk om te zien! En wat een strand daar zeg, geweldig! Btw is je space ook handig om foto's op te zetten, mocht je daar nog tijd voor hebben binnekort ;) Heel veel succes en spreek je hopelijk snel weer even op msn! Liefs Sill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 15649

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: