FIETSALARM - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu FIETSALARM - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

FIETSALARM

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

24 Maart 2007 | Aruba, Oranjestad

Even een klein maar leuk berichtje. Ik heb gisteren een fiets gekocht. Helaas heb ik nog geen foto gemaakt van mijn fiets en mij, maar we zijn al wel maatjes geworden. Ik heb hem gisteren gekocht bij een Chinese supermarkt Xeng Fui, ofzoiets. Ik kon met moeite met ze communiceren, maar ze begrepen me uiteindelijk wel. Het is een prachtige gele, dus opvallende, mountainbike van het type, ik zou het niet weten. Hij kraakt een klein beetje, omdat het voorwiel er nog niet echt goed in zit. Het is een oude rot, want hij roest al een beetje bij de schroeven in de handvaten. We zijn elkaar beter leren kennen.

Uiteraard wilde ik niet dat mijn dushi gestolen wordt, dus ben ik gelijk naar de beste handy-zaak gegaan genaamd Kooijman. Ja ja, een Nederlandse naam. Daar heb ik twee sloten gekocht, een cijferslot en een ketting met een slot. Ik heb hem speciaal op maat laten knippen. Het is verwonderlijk dat je voor een stuk ketting minder betaald dan voor een slot. Het was een karwei, maar het is de moeite waard.

Helaas kan ik nu niet meer door de Renaissance Mall lopen, ook niet lopend. Ik werd gauw weggestuurd. Ze kwamen nog net niet achter me aan. 'Miss, miss ...'

Ik ben naar mijn werk vandaag gegaan en het rijdt niet het allerlekkerste, want mijn fiets in Nederland is de beste, maar het is te doen. De voordelen zijn onnoemelijk. Ik ben onafhankelijk, heb een eigen vervoersmiddel, het scheelt veel tijd en nu hoort iedereen jaloers te zijn op mij. Ik heb hem gelijk al geshowd aan een paar mensen, dus de jaloersheid mag wel komen. Ik hoop alleen dat mijn fiets betrouwbaarder is dan de auto's van Boris. Maar ik heb een geheim wapen achter de hand, meneer Wijnie heeft bij een fietsenmaker gewerkt. Alleen hij heeft wel gereedschap nodig om hem te kunnen maken, mocht ie stuk gaan. Waar we natuurlijk niet van uit gaan.

Groeten van mij en mijn gele rakker

  • 24 Maart 2007 - 15:07

    Natas:

    Oooew, Suzan, welk een geweldig nieuws! Eindelijk maar toch een fiets :P En natuurlijk gaat hij niet stuk! Hij moest eens durven :P Well, have fun & tot spreken!

    Liefs Natas

  • 25 Maart 2007 - 10:44

    Sill:

    Nou super, eindelijk een fiets, mooi man! En zeer verstandig om er twee sloten op te zetten, wij (natas & me) zijn er ondertussen achtergekomen hoe simpel het is om één fietsslot door te zagen ;) Heel veel plezier met de gele rakker en hij mag absoluut niet stuk gaan, dat staan we niet toe ;)

    Liefs Sill

  • 12 April 2007 - 22:30

    Sill:

    Hey suus, daar was ik weer ;) Ik ben erg benieuwd hoe uw weekje 'vakantie' is bevallen?? Of u nog daadwerkelijk al die eingen hebt gedaan die u wilde doen enzo :D Ben erg benieuwd naar de nieuwe verhalen & wellicht foto's. Daarover gesproken, wilt u de foto's van uw afscheid en het WKPuitje enzo ook nog online zetten (via je space ofzo). Nou hopelijk spreek ik u snel weer via msn (en lig ik dan niet half onder de zonnebank ;)) Veel plezier en succes! Liefs Sill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15636

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: