Grandi Pasco 2 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu Grandi Pasco 2 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzan Dijk - WaarBenJij.nu

Grandi Pasco 2

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 Mei 2007 | Aruba, Oranjestad

Hey Nederlanders,

Ok, nog even een kort verslag van de afgelopen weken, sorry mensjes. Ik heb het weer te druk of het zijn mijn planningsvaardigheden. De boottocht dus op 9 april j.l. Een groot drankfestijn, maar later zul je merken dat dit nog maar het begin was. We hebben bij twee plekken gesnorkeld. Vlakbij de Lighthouse, de vuurtoren en bij een wrak dat Antilla heet. Het was een Duits wrak dat naar beneden is gehaald. Nu ligt het al weer een tijdje op Arubaanse bodem. De Arubaanse autoriteiten laten die wrakken allemaal liggen om er goede duikplekken van te maken. Alles om de toeristen te krijgen, denk ik. De alcohol vloeide goed aan boord en de stemming zat er goed in. De muziek op de achtergrond maakte het af. 's Avonds zijn we met z'n drieen (Marijke, Marjolein en ik) nog naar de Paddock geweest en hebben daar nog een drankje gedaan om de avond af te sluiten. Ik had misschien wel een beste borrel achter de kiezen, maar lopen kon ik nog wel. Ik moest een pinautomaat zien te vinden in de buurt. Genoeg automaten, maar allemaal zeggen ze 'nee' en doen vervolgens 'nee' als ik 700 gulden wil pinnen. Uiteindelijk was mijn redder in nood de RBTT bank die het me gaf. Daar kan ik altijd naartoe en die geeft me altijd veel cash. Nog even bij de jongens gezeten 's avonds. Die waren heel interessante dingen aan het doen. Hoe krijg je een vrouw zo gauw mogelijk naakt?? Nee, niet ik, nee ik heb het over de vrouw in het strippoker spel. Ze deed mij denken aan een travestiet, maar de jongens vonden haar wel een lekker wijf. Het ging helaas niet heel goed. Bram is nog steeds met zijn level 6 de beste in het spel. Hij is de trotse bezitter van het spel.

Tijdens de paasvakantie van de kinderen had ik veel rust. De drukte op mijn werk was uitgestorven. Eindelijk rust in de tent. Ik heb het paaseieren zoeken mogen aanschouwen en zelf ben ik op de boot mee gegaan. Ik was gebombardeerd tot begeleidster. Eigenlijk mocht ik niet drinken. Dat deed ik eerst ook niet, maar daarna gingen de remmen eraf en was het volop zuipen. Waar voor je geld hebben. De buit bedroeg denk ik zo'n 8 rum-colaatjes en nog een normale cola. Mariela greep elke gelegenheid aan om een zonnestraaltje te vangen. Later heb ik haar ook aan de rum-cola gekregen. De barvrouw was Nederlands, dus daar heb ik nog mee gepraat. Zij was hier voor onbepaalde tijd. Ze wilde weg uit Nederland, dus is gaan zoeken naar een baan op het eiland en is barvrouw geworden. Dat vind ik een stoer verhaal. Het spreekt me ook wel aan. Niet altijd in die vaste sleur komen van werken en de tijd door komen, maar het avontuur op zoeken en gaan met die banaan. De barman / alwetende verteller over Aruba was ook een aardige gast. Hij vertelde verhalen over Aruba en het wrak. Soms werd ik er een beetje zat van, want dan wilde ik het water gewoon in. Niet mensen lekker maken en dan 5 minuten minder snorkelen. Later aan wal heb ik nog een verhaal gehoord dat Aruba kampioen of wereldkampioen is geweest in Dominos. Ja ja, dat wist ik dus niet. Hij gaf me nog een magneet en toen ging ik weg. Samen met Shierlenda in de auto op weg naar het ziekenhuis, bleek later. Daar was Kaylan, een leerling, naartoe gegaan nadat ze tegen het koraal van het wrak was aan gekomen. Au! Het moest gehecht worden en ondertussen hadden wij met de begeleidster dikke lol. Terwijl een meisje misschien wel aan het huilen is van de pijn hebben wij dikke lol. Nog even een kleine fotosessie en dan op naar huis. Mijn fiets stond bij doc, dus ik moest ook nog eens terug fietsen met mijn half stomme kop. Het viel me nog mee hoe ik nog thuis ben gekomen.

De jongens zijn in de dagen daarna nog beroofd van hun zwembroeken van het merk Billabong. De meeste chollers zijn man, dus mijn was is er nog nooit vanaf gestolen. Hoewel ik nu wel wat voorzichtiger ben met mijn kleding. Later is er ook nog weer in gebroken bij hun. Echt vreselijk. Nu was het wel raak. Lotte zou de volgende dag weggaan en haar spullen waren gestolen. Een tas met schoenen en van Bram waren er een aantal dingen gestolen als een palmtop en een fotocamera. Bij het politiebureau kwam ik hem tegen. Ik wilde mijn proces-verbaal op komen halen en hij wilde het net aangeven wat er een paar dagen daarvoor was gebeurd. Ik heb mijn foto's nog opgehaald die ik had ingeleverd. Ze zijn echt heel mooi geworden. Ik mocht de onderwatercamera van Marijke lenen om foto's te maken. De laatste foto is het leukste. Daar staan tenminste heel veel vissen op. De rest van het rolletje was ook goed gelukt. Nog bedankt Marijke.

Inmiddels heb ik al een paar keer buiten de deur gegeten, maar het allerlekkerste was nog de Thais Chicken van de Piazza in de Renaissance Mall. Ik kan het iedereen aanraden. Vooral de stukjes kip. Het was ook mooi geserveerd op mijn bord, maar zo hoort het ook. De andere eMMetjes hadden een pizza of een ijsje. Ik noem ze even de eMMetjes, omdat hun namen alle drie met een M beginnen, te weten Marjolein, Marloes en Marijke. Zij wilden graag pizza, maar dat serveerden ze eigenlijk niet meer, maar voor ons maakten ze een uitzondering. Zou ik ook doen anders krijg je geen geld meer en ben je je toekomstige clientele kwijt. Niet dat wij veel geld hebben en elke dag tijd hebben om even langs te komen. Een lekker frietje bij de Paddock kan ik ook wel waarderen en ook zeker het broodje kip-shoarma. Dat is ook een aanrader als je uiteten gaat en je weet niet wat je wilt eten. Ze hebben een broodje in tweeen gesneden en daarin de kip gedaan. Het is wel wat lastig om in je broodje de kip te houden, maar afwisselend is het ook goed te eten. Thuis eten koken en opeten is soms even goed of zelfs nog lekkerder dan dat je voorgeschoteld krijgt in een restaurant. De Vlaamse frieten die Marijke had gekocht zijn echt lekker als je ze in de koekenpan bakt. Een beetje mayo of ketchup erbij doet wonderen, maar ook de dagen dat we rijst of dat we pasta eten doen mij goed. Ik heb standaard 1 dag in de week dat ik niet thuis eet, behalve in de vakanties. De donderdag als ik naar Papiamento les moet blijf ik op mijn werk hangen tot 21:00 uur, dus eten doe ik dan op doc. Helaas is het al een paar keer voorgekomen dat ik het eten niet lustte, omdat er kaas in zat of omdat we kroketten kregen. Ik wist niet dat Astrid daar invloed op kon hebben, want ze zei dat ik het haar veel eerder had kunnen vertellen, dan had ze daar rekening mee kunnen houden. Gelukkig krijgen we de laatste paar lessen alleen pastechis met kip of loempia's. Dat laatste vult heel goed als je er twee van opeet. Vanavond krijgen we als het goed is loempia's. Die heb ik in 5 weken al niet meer gezien. Dat zou verboden moeten worden. Ik bedoel dat dat niet meer zou kunnen voorkomen in plaats van dat ik geen loempia's meer krijg.

Groetjes Suus

  • 03 Mei 2007 - 20:11

    Harold En Lin :

    hey suus nou gaat lekker bij jou hmmm ik moet ook eens op vakantie ik heb btw een leuke nieuwe baan en ik heb de papieren van de hanse binnen duzz ik word de 15e van mei verw8 nou ik spreek je vast nog wel ff een x op msn hahaha nou met lin gaat het ook goed hier maar dat vertelt ze je nog wel

    later en de groeten

  • 04 Mei 2007 - 07:29

    Sill:

    Haha, jeetje dat klinkt allemaal als erg veel ervaringen zeg;) Veel gedronken, foei:p Maar moet ook kunnen natuurlijk, al slaat het er vast heftig in met dat warme zonnetje;) Daarnaast weten wij nu wat voor lekkers we kunnen eten als we daar een keertje komen:p Het warme weer hier gaat vanaf zondag weer veranderen in het wisselvallige gedoe wat we gewend zijn, beetje jammer;) Maar goed ik wens je erg veel plezier en succes nog en untill next time! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 15638

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 07 Maart 2016

Een jaar lang vrije tijd Down Under

03 September 2013 - 01 September 2014

Experience Roskilde style!

10 Oktober 2011 - 10 November 2011

Backpacken door Bali en Lombok

Landen bezocht: